הרמטכ"ל העניק את אות ההערכה המבצעי ליחידות מצטיינות

14.11.22
מערכת את"צ

טקס הענקת אות ההערכה - המבצעי נערך הערב (שני), במחנה 'רעים', אוגדת עזה, בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אלוף אביב כוכבי, פורום המטה הכללי ומפקדים נוספים.

'אות ההערכה - המבצעי' הינו אות שמוענק על ידי הרמטכ"ל על שיתופי פעולה פורצי דרך באירועים מבצעיים שתרמו לביטחון המדינה ומביאים לידי ביטוי את תפיסת ההפעלה לניצחון ואת ערכי הדבקות במשימה, היוזמה והתעוזה. 

כמו בכל שנה, מוענק גם השנה אות ההערכה - המבצעי ליחידות צה"ל השונות. השנה, רבים מהאותות יוענקו בסימן הוקרה והערכה על פעילות מבצעית במבצע "עלות השחר", במבצע "שובר גלים" ובפעילות חשאית במערכה שבין המלחמות, בזירה הצפונית ובמבצעים עלומים מעבר לגבולות ישראל.

היחידות המצטיינות נבחרו על ידי ועדת הצל"שים המטכ"לית בראשות נשיא בית הדין הצבאי לערעורים לשעבר, אלוף דורון פיילס, יחד עם ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק וראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, אלוף ערן ניב. הוועדה בחנה מועמדויות רבות שהוגשו מכל הגופים בצה"ל והגישה את המלצותיה לרמטכ"ל. בנוסף, יוענקו אותות גם ליחידות מבצעיות בשירות הביטחון הכללי (שב"כ) ובמוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, כאות הערכה על פעילותם המבצעית וההצלחות הביטחוניות המשותפות, 'כתף אל כתף' עם לוחמי צה"ל.

בנוסף, יחולקו תעודות הערכה ליחידות ראויות לציון על פועלן הייחודי.

חלק מהאותות ותעודות ההערכה יוענקו ליחידות מסווגות אשר לא ניתן לחשוף את שמן ואת הפעילות בגינן קיבלו את האות.

"ברכות לכל מקבלי האותות ותעודות ההערכה", אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "אנחנו רואים ומעריכים את העבודה - שום דבר ממנה אינו מובן מאליו. יש מעט מאוד צבאות שיודעים להיכנס לילה לילה למקום הנכון, בזמן הנכון, בקסבה הנכונה, בדיוק לבית הנכון. הצבא מורכב מאנשים כמוכם, אשר יושבים כאן, ומהווים קצה לפעילויות הללו ובזכותכם הן מדויקות. המשותף לפעילויות הללו הוא סטנדרט גבוה של לחימה מקצועית ואפקטיבית יותר אך הבסיס הוא הרוח. אני רואה את הרוח כל הזמן ואת הברק בעיניים. זה השם שלנו - צבא ההגנה לישראל. אני אומר לכם הערכה רבה ומצדיע לכם".

לרשימת היחידות שקיבלו את אות ההערכה המבצעי לחצו כאן.