כל מה שרציתם לדעת על אות ההערכה של הרמטכ"ל

גם השנה הרמטכ"ל יבחר את היחידות, המשרתים והמשרתות המצטיינים, ויעניק להם אות הערכה על פעילותם המבצעית – על מה אפשר לקבל את הפרס? מה השלבים שעוברים? מתי הטקס ואיך מגישים מועמדות? כל התשובות לכל השאלות

07.09.22
מערכת את"צ

ב-14 בנובמבר 2022 יעמדו על במה נציגים מכל הצבא, ויקבלו מהרמטכ"ל בעצמו, אות הערכה הערכה מיוחד על פעילותם או פעילות היחידה שלהם וביטויה המבצעיים בשטח – וגם אתם והיחידה שלכם יכולים להיכנס לרשימה.

1) הפעלת הכוח בהגנת הגבולות או בביטחון שוטף (של הגדודים המבצעיים או מקביליהם).
2) פיתוחי אמצעי לחימה ייחודיים בעלי ערך מוכח.
3) מפקדות צבאיות ופיתוח ידע מבצעי ייחודי.
4) אירועים מבצעיים ייחודיים.
5) פרס מפעל חיים מבצעי.

1) הצלחה מבצעית בדמות פעילות או אירוע מבצעי יוצא דופן
2) פעילות בעלת תועלת מבצעית מוכחת שעמדה במבחן.
3) גילוי יצירתיות וחדשנות, יוזמה, תעוזה וערכים גבוהים במענה לבעיה מבצעית מורכבת.

הצלחת הפעולה המבצעית תיבחן לפי קריטריונים של היבטי התועלת המבצעית, היצירתיות שהופעלה בהתמודדות מול האתגר, הפעילות הרב-זרועית או הבין-ארגונית שהובילה להצלחה והגדרת הפעולה כפריצת דרך מבצעית אל מול אתגר מבצעי מורכב.

עברתם על כל הדרישות וחושבים שאתם מתאימים? אז איך מגישים מועמדות?

תיבת המועמדות פתוחה עד ה-6 באוקטובר 2022, במייל הצבאי "האות המבצעי (CTRL K)" או מטכ"ל/אמ"ץ/חטיבת המבצעים/ענף שליטה/אות הערכה מבצעי".

יש לשלוח את המועמדויות שלכם כמסמך, או כמצגת מפורטת ככל האפשר, ולצרף מסמך המלצה של מפקד המפקדה הראשית, מפקד הזרוע או האגף הרלוונטי (בדרגת אלוף בלבד). לתיבת המועמדויות ניתן לשלוח גם שאלות נוספות.

ומה יקרה עד הטקס?

אחרי סיום הגשת המועמדויות, תתכנס הוועדה הממיינת בראשות רח"ט תוה"ד ובמהלך שני מפגשים בין התאריכים 16-20 באוקטובר, יציג מפקד בדרגת אל"ם ומעלה את היחידה או המשרתים המועמדים לאות.

המועמדים שיעברו את שלב הוועדה הממיינת יופיעו באופן אישי בפני הוועדה המטכ"לית, שתתכנס בשני מועדים – ה-23 וה-26 באוקטובר, עם המלצה מנומקת של רח"ט תוה"ד, ובליווי מפקד בכיר בדרגת תא"ל ומעלה. הזוכים יוכרזו בין התאריכים 6-11 בנובמבר, ויגיעו לטקס ההענקה ב-14 בנובמבר, שם יקבלו את אות ההערכה על פעילותם הייחודית.