הובא למנוחות אלוף (בדימוס) גיורא רום

13.08.23
מערכת את"צ
הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, פורום המטה הכללי של צה"ל, מפקדי צה"ל וחייליו, מרכינים ראש עם מותו של האלוף (בדימוס) גיורא רום. 
אלוף בדימוס גיורא רום ז"ל הובא למנוחות בטקס צבאי שהתקיים היום (ראשון) בבית העלמין בסביון. גיורא רום ז"ל נפטר ביום שישי, 11 באוגוסט 2023, כ"ד באב התשפ"ג, בגיל 78, והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.
חייו של אלוף גיורא רום ז"ל שזורים בקורותיה של המדינה ומשימת ההגנה עליה, ובמרכזם מספר תפקידים בכירים שמילא ובהם: מפקד בסיס חיל האוויר "רמון" (כנף 25), מפקד בסיס חיל האוויר "תל נוף" (בח"א 8) ונספח צה"ל בארצות הברית בדרגת אלוף.
שישה מאלופי צה"ל נשאו את ארונו של גיורא רום ז"ל.

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ספד לאלוף רום ז"ל: "ניתנה לי הזכות להיפרד ממך, גיורא. כשעמדתי ליד מיטתך הושטת לי את ידך. חשתי במגע ידו של לוחם אמיץ, ידו של מפקד חד וברור, שהוא דוגמה ומופת, מודל לחיקוי ולהשראה. ידו של אדם מדהים, איש משפחה אוהב ואנושי.
האלוף במילואים גיורא רום, היה סמל ומופת לטייסי הקרב בחיל האוויר בזכות קריירת טיסה מבצעית מעל לשלושים שנה. הוא הוכר כאלוף ההפלות הראשון של חיל האוויר כבר בהיותו טייס "שחק" צעיר בטייסת 119, כשהפיל חמישה מטוסים בקרבות האוויר במלחמת ששת הימים. נוח בשלום על משכבך טייס, גיבור, "אייס", אני מצדיע לך בשם כלל לוחמי ומשרתי חיל האוויר לדורותיו".
מפקדי צה"ל וחייליו מצדיעים לאלוף (בדימוס) גיורא רום ז"ל על פועלו ותרומתו רבת השנים לביטחון ישראל.