אל"ם נתנאל לסרי נכנס לתפקיד מפקד עוצבת 474

16.08.23
מערכת את"צ

אל"ם נתנאל לסרי, נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "הגולן והחרמון" (474), במקומו של אל"ם אחסאן דקסה, שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב לימודים במכללה לביטחון לאומי.

טקס החילופים נערך היום במחנה "סער" (חטמ"ר 474), בראשות מפקד אוגדת "הבשן" (210), תא"ל ציון רצון, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"'לניצחונותינו ולכישלונותינו בקרבות זעירים לאורך הגבול ומעברו נועדת חשיבות רבה בהשפעתם על הביטחון השוטף, על הערכת האויב את כוח ישראל ועל אמונת ישראל בתוכה' - משה דיין", ציטט מפקד אוגדת "הבשן", תא"ל ציון רצון, בנאומו, "חטיבת הגולן והחרמון (474) מפקדים, חיילים וחיילות, דווקא בימים אלו בהם מתקיימות מחלוקות בחברה הישראלית, חשוב עוד יותר שצה"ל ימשיך להוות את הסמן הימני בחברה לאחדות וסובלנות. לנו כאן ברמת הגולן, המשימה ברורה! אני סמוך ובטוח שיחד נמשיך לקיים הגנה איכותית בשגרה ולהכין את החטיבה למלחמה כאילו תפרוץ מחר".

"אחסאן, אתה מסיים היום כהונה של שנתיים כמפקד חטיבת החרמון ורמת הגולן בסימן של מקצועיות, יוזמה והתקפיות. השכלת להוביל את החטיבה להישגים בכלל תחומי העשייה - במשימת ההגנה, במשימת המב"ם, בהכנות למלחמה ובחיזוק ההתיישבות היהודית והדרוזית ברמת הגולן. כל זאת ביצעת במנהיגות יוצאת דופן ששילבה שיקול דעת, פתיחות ללמידה וסבלנות לטעויות, לצד תובענות, נחישות והקפדה על סטנדרטים גבוהים לפעילות המבצעית".

"לסרי, אני מפקיד בידייך היום את החטיבה המדהימה הזו שמגנה על החרמון ורמת הגולן. אני בוטח בך, בסגולותייך האישיות, ביכולותייך הפיקודיות וניסיונך המבצעי שרכשת לאורך השנים. אני מצפה ממך לאתגר את החשיבה הנהוגה היום באוגדה ובחטיבה, מצפה ממך ליזום ולשנות כנדרש".

"השתדלנו ככל שביכולתנו להוציא מבצעים לאורך הגבול מתוך הבנה שיש כאן הזדמנות לעצב אותו ולשפר את ההגנה בצורה משמעותית", אמר מפקד עוצבת "הגולן והחרמון" היוצא, אל"ם אחסאן דקסה, "אותם קרבות זעירים הובילו לוחמים מיחידות צה"ל, ושם גיליתי כמה הנוער של היום הוא איכותי, לוחמים אשר ממש חפצים להיות שותפים בליבת העשייה המבצעית. ניסינו בכל יכולתנו להתחבר הכי עמוק למרחב האזרחי, מתוך ההבנה שהגנה מצויינת עושים בשותפות, ומצאתי כאן אוכלוסייה מדהימה. אנחנו עומדים כאן בטקס צבאי, מטרים ספורים מהגבול: חיילים, קצינים אורחים מכל הקשת הישראלית, וזה לא מובן מאליו בשום קנה מידה, בדגש לתופת שהייתה כאן במלחמת יום כיפור. בחטיבה 474 משרתים מכל גווני האוכלוסייה, המטרה המייחדת היא משימת ההגנה, כך מצאתי שצבא העם מגיע לביטוי במלוא הדרו".

"אני נרגש לקבל היום את האחריות והזכות לפקד על עוצבת הגולן", נאם מפקד עוצבת "הגולן והחרמון", אל"ם נתנאל לסרי, "כאן, מעבר לירדן, רגע לפני כניסתם לארץ המובטחת, ניגשים בני גד ובני ראובן ומבקשים ממשה רבינו להתיישב בחבל הארץ המופלא הזה. תחילה, משה לא נענה לבקשתם, ואף מוכיח אותם: 'הַֽאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹֽה?!' השבטים מקבלים את התוכחה הקשה ומכריזים: 'וַֽעֲבָדֶיךָ יַֽעַבְרוּ כָּל־חֲלוּץ צָבָא לִפְנֵי ה' לַמִּלְחָמָה כַּֽאֲשֶׁר אֲדֹנִי דֹּבֵֽר'. השבטים התחייבו להיות כח לוחם, חלוץ - שותף פעיל במאמץ המלחמתי על כל חבלי הארץ, עד שאחרון אחיהם ינחל את נחלתו, ורק אז יורשו לחזור לביתם. ומכאן אלינו - אנו מתחייבים להיות חלוצים! שלום האזרחים והתושבים יהיה תמיד למול עינינו, הכל בכדי להיות ערוכים ומוכנים לכל אירוע וכמובן למלחמה. ללא תנאי וללא סייג - כאיש אחד בלב אחד".

לקורות חייהם של המפקדים לחצו כאן.