רס"ן בועז אנקרי הודה בעבירות מין כלפי שתי קצינות וחיילת ששירתו תחת פיקודו

17.08.23
מערכת את"צ

רס"ן בועז אנקרי הודה היום (חמישי), 17 באוגוסט 2023, בבית הדין הצבאי המחוזי, בעבירות מין שונות, ובהן מעשים מגונים והטרדה מינית, כלפי שתי קצינות וחיילת אשר שירתו תחת פיקודו.

כחלק מהסכמת הצדדים, התחייב הנאשם להתנצל בפני שתי הקצינות והחיילת על המעשים שביצע ועל הפגיעה בהן. במהלך הדיון, טרם הכרעת הדין, הקריא הנאשם בפני נפגעות העבירה דברים שכתב.

שתי הקצינות והחיילת סברו כי דברי הנאשם אינם מבטאים חרטה ונטילת אחריות, וביקשו לשוב ולשקול את עמדתן ביחס להסדר הטיעון. על רקע זה, ביקשה התביעה הצבאית לדחות את המשך הדיון בנושא.

יצוין, כי הסכמת הצדדים בעניינו של הנאשם הושגה לאחר הליך גישור ממושך, בפני נשיא בית דין צבאי מחוזי, שבו לקחו חלק שתי הקצינות והחיילת. ההסכמה כללה את הודאתו בעבירות מין שונות, ובהן מעשים מגונים והטרדה מינית, וכן עונש מאסר לריצוי בפועל, מאסר על תנאי, הורדה לדרגת טוראי ותשלום פיצויים לשתי הקצינות והחיילת.
התביעה הצבאית נמצאת בקשר עם שתי הקצינות והחיילת ובאי כוחן, מעדכנת אותם בהתקדמות ההליך, הביאה בפניהם את המתווה האפשרי לסיום ההליך וקיבלה את עמדתם בנושא.

צה"ל רואה בחומרה כל מקרה של פגיעה על רקע מיני, וימשיך לפעול באופן נחרץ למיצוי הדין עם כל מי שייכשל במעשים אלו בקרב משרתיו.

הדיון הבא בעניינו של רס"ן אנקרי ייערך ביום 10 בספטמבר 2023.