תר"ש מעלות

07.08.23
מערכת את"צ

היום (שני) התקיים יום לפורום הבכיר של צה״ל בנושא ׳האנשים בצה"ל׳ כחלק מעיצוב התוכנית הרב-שנתית החדשה – "מעלות".

 

השם ׳מעלות׳ נבחר כמסמל תהליך של טיפוס בו מתקיימת עליה מתמשכת, מדרגה אחר מדרגה, לפסגות ולשיאים חדשים. 

תהליך הטיפוס, הכרוך במעבר הדרגתי ודינמי בין השלבים, משול להיותה של התוכנית שלב נוסף וחשוב של התפתחות בניין הכוח של צה"ל.

התוכנית תשים דגש מרכזי על משרתי צה"ל – השארת האנשים עם המעלות הטובות, האיכותיים והטובים ביותר לאורך זמן - הם אלו שיאפשרו את עמידתו של צה"ל במשימותיו בטווח הרחוק.

הסמל כולל מספר מעגלים אשר מייצגים את הפעולה של צה״ל במעגלי הלימה. למעגל זווית בולטת מזרחה, אשר מייצגת את המיקוד מול איראן. המעגלים מייצגים מענה של 360 מעלות אל מול התרחיש הרב-זירתי.

כמו כן, שלושת המעגלים מסמלים את שלושת המאפיינים המרכזיים בבניין הכוח ללחימה - ידע, דיוק ועוצמה.

ה-ל בסמל יוצאת מהמסגרת, ומסמלת ערכים של ״פריצת דרך״ והגעה להישגים חדשים, מחוץ לקופסה.

הרמטכ"ל הגדיר 4 נושאי אב עיקריים לתר"ש:

1. אנשים וצבא-חברה - מדינת ישראל תוכל לאתגריה רק אם הטובים והמתאימים יבחרו להמשיך בשירות משמעותי. מודל צבא העם הוא המאפשר העיקרי לאיכותו האנושית של צה"ל ומהווה חלק בלתי נפרד מזהותו.
2. איראן ורב-זירתיות - המציאות הביטחונית מחייבת את צה"ל לחזק את מוכנותו אל מול האיום האיראני והרב זירתי. התוכנית תעסוק בשדרוג יכולות בתחום האיסוף, ההגנה וההתקפה.
3. תמרון והגנת גבולות - לעמוד במשימת ההגנה על מדינת ישראל. צה"ל יפעל על מנת לאמן טוב יותר ולחזק את מוכנות התמרון תוך שיתוף פעולה רב-זרועי.
4. תרבות מבצעית וארגונית - צה"ל נדרש לחזק את הפיקוד הצעיר בצה"ל, להעצים בקרבו את תחושת האחריות ולפעול למצות את ההון האנושי באופן אפקטיבי. התוכנית תעסוק בייעול המערכת הארגונית הצבאית על כלל מרכיביה, על מנת להביא לחיזוק ביצועי הצבא במגוון תחומים.