מפקד דובדבן ישיא את משואת צה"ל

16.04.23
מערכת את״צ

מפקד יחידת דובדבן, סא"ל ד', נבחר להשיא משואה על ידי הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, בהמלצת הוועדה הציבורית לבחירת המועמדים ובאישור שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב.

יחידת דובדבן, אשר סא"ל ד' מפקדה, היא יחידה מיוחדת בחטיבת הקומנדו, המתמחה בלוחמה בטרור ובפעילות מסוערבת. היחידה מבצעת פעילות מבצעית משמעותית באזור יהודה ושומרון. בשנה האחרונה, לוחמי היחידה ביצעו מאות מעצרים וסיכלו פיגועים כלפי אזרחי מדינת ישראל.

סא"ל ד' מייצג את המערך הלוחם בצה"ל, אשר פועל ללא הפסקה במספר רב של גזרות בכדי להבטיח את השקט, הביטחון ושגרת החיים התקינה של אזרחי ישראל.

בדומה לשאר המפקדים במערך הלוחם, בחר בדרך של שליחות ונתינה למען הכלל. הוא אמון על הכשרת לוחמים חדשים, מוביל לוחמים ומפקדים במשימות מבצעיות ומכין את יחידתו ליום פקודה.

סא"ל ד' ידליק את משואת צה"ל בשם לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון, המחרפים נפשם לילה אחר לילה, יום אחר יום בעשייה מבצעית למען ביטחון המדינה.

סא"ל ד' ידליק את המשואה, בשם הפסיפס האנושי הישראלי המתבטא במארג האחדות הצה"לי. בשם החלוציות שהיא ההליכה באומץ אל עבר הלא נודע, שהיא היסוד המכונן של חשיבה ופעולה פורצת דרך, חדשנית, יצירתית ונועזת של אנשי סג׳רה, תל חי וראשית כוח המגן הישראלי.

כמו אז, גם היום, לאורה פוסעים חיילי צה"ל ומפקדיו והיא אותה החלוציות שסא"ל ד' מביא לידי ביטוי בתפקידו.

סא״ל ד׳ התנדב למסלול לחימה בחטיבת הצנחנים וביצע את כל תפקידי הליבה - החל מלוחם ועד לתפקיד מג״ד.

בתפקידו כמפקד פלוגה בחטיבת הצנחנים, במבצע "צוק איתן", נפגע והתעקש להמשיך להילחם.

לאחר הלחימה, ועל אף פציעתו, החליט הקצין להמשיך בשירות קרבי כמפקד לוחם.

במהלך מבצע "שומר החומות" שימש כמפקד גדוד והוביל אותו להישגים מבצעיים מרשימים שזכו לפרס הרמטכ״ל ליחידות מצטיינות.

סא״ל ד׳ משמש כמפקד יחידת דובדבן, נשוי ואב לשישה.