שמענו על "אגרוף המחץ" ישירות מהמפקדים שבשטח

התרגיל המטכ"לי "אגרוף המחץ" חצה יחידות, זרועות ואגפים. במהלך שבועיים אינטנסיביים בהם המוכנות של צה"ל למלחמה בזירה הצפונית נבחנה, שמענו משבעה מפקדים על מה שקרה שם

11.06.23
ענבר דקל כהן, מערכת את"צ

לחימה רב זירתית באוויר בים, ביבשה, בספקטרום ובסייבר - לפני יותר משבוע התחיל בצה"ל התרגיל המטכ"לי "אגרוף המחץ", בו לקחו חלק כוחות בסדיר ובמילואים, מכלל הפיקודים, הזרועות והאגפים. שמענו משבעה קצינים שלקחו חלק משמעותי בתרגיל על ההשקעה והעבודה הקשה במהלך חודש המלחמה.

רס"ל בן ימין

במסגרת "אגרוף המחץ" הוקמה בשטח שלוחה קדמית של צוות המטבח במפקדת אוגדה 36. מי שפיקד עליה הוא רס"ל בן ימין, יחד עם עוד שלושה טבחים - סמל ניקיטה ריבקין, סמל אליה דוד וסמל מקסים גיינקו. 

"הקמנו מטבח שדה במסגרת תרגיל מטכ"לי במטרה לתת שירות ומענה תזונתי איכותי לכלל אנשי המילואים וצוות המפקדה הנוכחית", סיפר לנו רס"ל בן ימין, "אנחנו נהנים לתמוך בפעילותה המבצעית של האוגדה בכל הכוח. בסוף - הצבא צועד על קיבתו".

 

רס"ן ליטל ניסן

מ"פ פלח"יק חנית וקצינת התקשוב של חטיבה 7, רס"ן ליטל ניסן, הייתה אחראית לכונן מרחב דיגיטלי - מה זה אומר? הוא זה שמאפשר קיום תהליכים מבצעיים אפקטיביים בצק"ח החטיבתי במהלך התרגיל.

"כינון המרחב נעשה על ידי הקמת מפקדות, הפעלת פלטפורמות תקשוב מבצעיות ומתקדמות בשטח האויב, ועל הקשר בין הכוחות בשטח, לחפ"ק המח"ט ולמפקדת החטיבה בכל רגע נתון", מסבירה רס"ן ניסן, "אני גאה על הזכות לקחת חלק בתרגיל הזה , ולהוביל מערך תקשוב עוצמתי כמו זה של חטיבה 7 שמוכן לכל תרחיש".

 

רס"ן ירדן קורץ

רס"ן ירדן קורץ היא קצינת האספקה בחטיבת גולני, בזמן שהחטיבה נמצאת ב"אגרוף המחץ". "בזמן חודש המלחמה אני אחראית שהצד הלוגיסטי יעמוד ויתפעל כמו שצריך, אני מרכזת את כל הסד"כ לקראת יציאה למלחמה. ציוד לחימה, מזון, תקציבים וגיוסי מילואים הם רק חלק מהאחריות שלי במצב חירום".

בנוסף לכל העבודה הקשה, רס"ן ירדן קורץ פורצת דרך ומשרתת כאישה הראשונה בתפקיד הקה"סית של גולני, היא מתכננת להמשיך את הדרך הזאת ולהתקדם לתפקידים נוספים.

סרן טל רייף

במסגרת תרגיל "אגרוף המחץ" פלחי"ק 188 הקימה מפקדת חטיבה ופרסה פלטפורמות תקשוב מתקדמות כדי לאפשר רציפות שליטה ברדיו ונתונים לכלל המפקדים והמאמצים.

"התרגיל הביא את הפלחי"ק ומערך התקשוב בסדיר ובמילואים לחיכוך גבוה ודימה מצב אמת", אמר מפקד הפלחי"ק, סרן טל רייף, "הוא חיזק את מוכנותו למשימותיו בחירום ודרש חוסן, איתנות, נחישות ומקצועיות". 

סא"ל אסף סיגלר

בתרגיל, גדוד התקשוב "שיאון" 389 ויחידות המערך, פעלו על מנת לאפשר לאוגדה 36 לבצע את משימת התמרון הנדרשת באמצעות הפעלת ופריסת פלטפורמות תקשוב מתקדמות. במהלך התרגיל מובצעו יכולות תקשוביות חדשות ומתקדמות שנותנות יכולות שלא נראו עד כה והופעלו בפעם הראשונה.

"מערך התקשוב האוגדתי פעל בנחישות תוך הגברת האפקטיביות של האוגדה בתמרון", אמר מג"ד 389, סא"ל אסף סיגלר, "חיילי ומפקדי המערך גילו מקצועיות, יצירתיות ויוזמה על מנת לכונן מרחב דיגיטלי, לאחוז בו ולאפשר חופש פעולה בספקטרום".

רס"ן גילת אברהם-גאנח

רס"ן גילת אברהם-גאנח משרתת כרמ"ד סייבר בפיקוד העורף, היא אמונה על מערך ההגנה במרחב בכלל הרשתות האזרחיות והצה"ליות. 

"במסגרת תרגיל "אגרוף המחץ" ניהלתי את עבודת צוות התקיפה שאיתגר ודימה תרחישי תקיפת סייבר על גבי המערכות", סיפרה הרמ"ד, "עשינו זאת לצורך העלאת המודעות בקרב המפקדים ומשתמשי הפיקוד והגברת מקצועיות החיילים בסדיר ומילואים".

רס"ן אילון רביד

ס׳ מב"ס הקריה רס"ן אילון רביד, היה אחראי על תכנון התרגילים בחודש המלחמה. במהלך שלושת החודשים האחרונים הוא נערך לאימון רחב היקף שידמה את האיום הגדול ביותר. 

"ערכנו שני תרגילים", מסביר רס"ן רביד, "האחד - תרגיל פח"ע בו חדרה מכונית ממולכדת לבסיס ותרגול של התבצרות מחבלים במבנה משרדים עם בני ערובה. השני- תרגיל המדמה נפילת טילים בנקודות שפוגעות ברציפות התפקוד של הבסיס".

"שני התרגילים היו במתכונת "פתע" ותירגלו את יחידת הבטחון של בסיס מטכ"ל, המרכז הרפואי ומפקדת הבסיס", הוא ממשיך, "בתרגיל השתתפו יחידת לוט"ר, מד"א וכב"ה".