דרגות אלוף הוענקו לאלוף ירון פינקלמן ואלוף אייל הראל

29.06.23
מערכת את"צ

תא"ל ירון פינקלמן ותא"ל אייל הראל הועלו לדרגת אלוף. האלופים עתידים להיכנס לתפקידם בשבועות הקרובים.

טקס הענקת הדרגות נערך היום (חמישי), במחנה 'רבין' (הקריה). הטקס התקיים במעמד שר הביטחון, מר יואב גלנט, ובהשתתפות ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, מפקדים ומשפחות מקבלי הדרגות.

"החברות בפורום המטה הכללי היא מעמד מחייב, שביכולתו להשפיע על כל צה"ל", קבע הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, "ירון ואייל, אנחנו מתברכים היום בשני חברים חדשים - הציפייה מכם היא גבוהה, ואני סבור שתעשו זאת בהצלחה. לצד זאת, אנחנו נפרדים משני אלופים חזקים מאוד שימשיכו לחזק אותנו גם בעתיד.

יעקב ואליעזר, בשנים האחרונות יצא לנו להכיר מקרוב. התאפיינתם באהבה למקצוע והתבוננות ייחודית, עם רעיונות חדשים שהביאו הרבה לצה"ל. אני רוצה להודות באופן אישי לכל בני המשפחה של אלו שעוזבים ונכנסים, אנחנו יודעים שבלעדיכם הם לא היו מצליחים לעשות זאת".

"לאורך כל השנים זכיתי לפקד ולהוביל לוחמים בכלל הגזרות: בלחימה, בפעילות המבצעית והאימונים. הייתה לי הזכות לשרת עם הטובים ביותר, בין אם כמפקד או פקוד ומכולם למדתי", סיפר מפקד פיקוד הדרום הנכנס, אלוף ירון פינקלמן.

"בהצטרפות למטה הכללי, אשר לו חשיבות רבה בהובלת צה"ל אני רואה לעצמי חובה לשזור כל העת בין המשימה שהוטלה עליי בפיקוד הדרום, וההתבוננות והאחריות הכוללת. הניגודיות המשלימה תהווה מקור עוצמה. כתמיד ידריכוני ערכי צה"ל, השליחות והדבר הנכון לעשותו".

"אתגרים גדולים לפנינו. מדינת ישראל מאוימת מכל עבר, ובמוקד ניצב האיום האיראני המתעצם. בניין הכוח שלנו, תכנון המשאבים, ומעל לכל - טיפוח היתרון האנושי - כל אלו צריכים להתבצע תוך הלימה והתאמה לאיומים הלובשים ופושטים צורה", הצהיר ראש אגף התכנון ובניין הכוח הרב-זרועי הנכנס, אלוף אייל הראל.

"ויש עוד עובדה שחשוב לזכור, גם כשעוסקים בסוגיות כמו המעגל השלישי, התעצמות בחלל או פלטפורמות לחימה חדשניות: החיבור והדאגה לאחרון החיילים בשטח, זה שכרגע עולה למיטה שלו בירכתי הספינה בסיום משמרת, במוצב על קו הגבול, בטנק או בכל מקום אחר - חשובים לא פחות מהמרדף אחר הטכנולוגיה הבאה, אחרי הפיתוח פורץ הדרך".