קורס טיס מחזור 186 מגיע לסיומו

23.06.23
מערכת את"צ
ביום חמישי הקרוב, 29 ביוני 2023, עתיד להתקיים טקס סיום קורס טיס מספר 186 בבסיס חיל-האוויר חצרים, בו יוענקו כנפי טיסה לבוגרים ולבוגרות.

את קורס הטיס הנוכחי יסיימו 33 צוערים, מתוכם 31 גברים ושתי נשים, אשר יעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת כנפי הטיסה. הבוגרים והבוגרות יסיימו את קורס הטיס בתום הכשרה מקצועית בת שלוש שנים בבית הספר לטיסה, בסיומה יצטרפו לחוד החנית של צה"ל ויובילו את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות באומץ לב, מסירות ונחישות.

המסדר הנוכחי ייערך בסימן 75 שנות לוחמה אווירית ועוצמה ישראלית. כנהוג, בטקס יתקיים מפגן אווירי מרשים עם מגוון כלי הטיס של חיל האוויר.

"הקורס היה מאוד משמעותי. המון אתגרים, המון קשיים, ובאותה מידה גם המון חוויות שאני מקווה שלא אשכח", משתף סגן י', צוער במגמת התובלה.

כחלק מהמפגן, יהיה מרכיב מיוחד במטס שיוקדש לזכרם של פרח הטיס, רב"ט ליהוא בן-בסה ומדריך הטיסה, סא"ל איתי זיידן ז"ל אשר נפלו בטיסת אימון והדרכה, בתאריך 24.11.2020, בשלב המכין של קורס טיס 186 אשר בוגריו עתידים לסיים את הקורס.

"אני רוצה להגיד לכל אחת שחוששת ומתלבטת ללכת ולנסות", מפצירה סגן ל', צוערת במגמת מסוקים, "לא הייתי בטוחה אם זה המקום שלי, אבל הלכתי וניסיתי - והנה אני פה".

הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש המטה הכללי, מפקד חיל האוויר, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים.

"זה מין שלב סיכום כזה, שאנחנו באמת באים לעשות את מה שהתאמנו", מתאר סגן ע', צוער במגמת קרב.

חיל האוויר מהווה חלק משמעותי בלחימה, בשגרה ובחירום, בכדי להבטיח את בטחון תושבי מדינת ישראל.