חיל האוויר פתח את בסיסיו לתלמידי תיכון מכל רחבי הארץ

31.01.23
מערכת את"צ

כ-4,000 תלמידי כיתות י"א-י"ב ביקרו היום (שלישי) בבסיסי חיל האוויר, במסגרת מיזם "לוקחים אוויר, מגביהים עוף" אשר נערך בשיתוף פעולה עם משרד החינוך.

במהלך היום, ביקרו בבסיסי חיל האוויר תלמידים מ-48 בתי ספר מהמנהל לחינוך התיישבותי פנימייתי, ועליית הנוער מכל רחבי הארץ, כאשר 30 מתוכם ממוקמים בפריפריה ו-18 מתוכם הינם פנימיות וכפרי נוער.

המיזם הוא חלק ממסורת ארוכת שנים של חיל האוויר בתרומה ומעורבות קהילתית, דרך הכרות דור העתיד עם יכולות החיל ואנשיו. המיזם מהווה נדבך נוסף במאמצי צה"ל לחיזוק מודל צבא העם, על ידי העצמה והעמקה של השותפות בין נוער מכלל חלקי החברה הישראלית למפקדים בצה"ל. 

במסגרת המיזם, תלמידי התיכון ביקרו בבסיסים השונים, פגשו באנשי החיל, צפו במטס, נחשפו לאמצעי הלחימה והטכנולוגיה המתקדמים של חיל האוויר ושמעו על מגוון התפקידים השונים בחיל.

בסיסי חיל האוויר שפתחו את שעריהם במסגרת המיזם הם: רמת דוד, בסיס המכללה הטכנולוגית בחיפה, פלמחים, חצור, תל נוף, חצרים, נבטים, בית הספר להגנה אווירית ורמון.

"חיל האוויר שמח לפתוח את שעריו לתלמידי ישראל ולהציג בפניהם את העשייה הענפה שלו", אומר מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, "הקשר עם הקהילה ועם בני הנוער בפרט , מייצרים עבור צה"ל ומדינת ישראל את דור העתיד של מגיניה. נמשיך להסתכל על מאמצים חינוכיים אלה כאל נכס צאן ברזל של צבא העם".

"מערכת החינוך וצה"ל מהווים מרחב משמעותי לשוויון הזדמנויות וצמצום פערים", קובעת מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, אילנה נולמן, "שילובם של תלמידים מהפריפריה החברתית והגאוגרפית בתפקידים משמעותיים בצה"ל, היא צעד חשוב בדרך למוביליות חברתית. מיזם חיל האויר מגביר בקרב תלמידינו מוטיבציה להמשיך ולשאוף גבוה, לחלום ללא גבולות ולממש ללא פחד".