המתקן החדש שיכין את השריונרים לסופת 'ברק'

איך מתאמנים על טנק שעוד לא יצא? לבסיס שיזפון יש את התשובה. מתקן האימונים החדש שנחנך השבוע, נותן ללוחמי חיל השריון הצצה לעתיד והכנה מדוייקת לקרב הבא. אז איך זה יקרה? כל הפרטים

09.01.23
ירדן מושליון, מערכת את"צ

מתקן אימונים ראשון מסוגו נחנך בשבוע שעבר בחיל השיריון. הוא נועד לאמן את הלוחמים לשימוש בטנק ה'ברק' החדש, שנמצא בימים אלו בשלבי פיתוח ועתיד לצאת בשנת 2024. 

המאמן, שפותח ע"י אלביט מערכות, ידמה את טנק ה'ברק' על מנת להכין ולשפר את מיומנותם של צוותי השריון בתפעול מערכותיו, בעזרת אמצעי הקלטה ותחקור משולבים שיאפשרו שידור חוזר של אירועים, תיעוד וניתוח נתונים וכן מעקב אחר ביצועי המתאמנים.


צילום: משרד הביטחון

המערכות יכללו טכנולוגיות מגוונות ומתקדמות שרלוונטיות לכל שלב באימון הלוחם - מההכשרה המקצועית, דרך תרגולים לפני תעסוקה מבצעית ועד שמירת הכשירות של יחידות המילואים לביצוע פעולות בשטח - מרמת הטנק הבודד ועד הפלוגה השלמה.

"למאמן החדש יש פוטנציאל רב להגברת אפקטיביות האימון, התייעלות ניכרת במשאבים וגמישות מירבית", מתאר מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, "זרוע היבשה בשיתוף מנה"ר (מנהל הרכש והייצור) ומשרד הביטחון, תמשיך לקדם את המהפכה הדיגיטלית בתחום המאמנים".