פקודת היום של הרמטכ"ל הנכנס - רא"ל הרצי הלוי

17.01.23
מערכת את"צ

פקודת יום של הרמטכ"ל ה-23, רב-אלוף הרצי הלוי:

 

חיילי וחיילות צבא ההגנה לישראל, מפקדיו בסדיר ובמילואים ועובדי צה"ל,
בפתחה של שנת ה-75 לעצמאותנו אני מקבל עליי את הפיקוד על צה"ל, מגינה של מדינת ישראל ואזרחיה. בשגרה, במבצעים, בימי מערכה ובמלחמה, משימתנו היא להבטיח את חוזקה של מדינת ישראל ואת ביטחון אזרחיה ולעמוד חוצץ מול כל איום.

צה"ל ימשיך להגן בכל מקום, להתכונן ולהיות מוכן לכל אויב – מאיראן, דרך גבול הצפון, ביהודה ושומרון ועד לרצועת עזה ולגבולות הדרום והמזרח, ביבשה, באוויר, בים ובמרחב הסב"ר. בכל החזיתות נפעל בנחישות, באחריות ובלכידות השורות. צה"ל הוא צבא איכותי ומשימתי, הפועל על בסיס מידע וידע, המחוברים ליכולות תקיפה ותמרון מתקדמות, תוך פעולה ביוזמה ונטילת סיכונים מחושבים בכל הרמות.

המלחמה היא מבחנו המרכזי של הצבא, ותוצאותיה נקבעות בעיקר על ידי שלושה גורמים: ידיעותינו אודות האויב, היכולות והאמצעים שבידינו וכשירותנו להפעילם, ומעל לכול – איכות האנשים שעימנו. כבכל יום, ליבנו עם המשפחות השכולות, עם הפצועים בגוף ובנפש ועם בני משפחותיהם; נחבק אותם ונושיט להם יד, ונמשיך לפעול להשבת הנעדרים והשבויים. דמותם היא זיכרון מתמיד לחובתנו להמשיך ולחתור לביצוע המשימות, וללמוד מכל יוזמה ומכל סיכון. את הפיקוד על צה"ל אני מקבל מידידי ועמיתי רב־אלוף אביב כוכבי. בשם חיילי צה"ל כולם, אני מצדיע ומודה לו על ארבעים שנות שירות. יחד נשמר, נחזק ונפתח את מה שנבנה בתקופתו וברוח הלמידה המתמדת גם נשנה ונשתנה.

חיילי צה"ל ומפקדיו, צה"ל, צבא העם, היה ועודנו בבואה של החברה הישראלית. מקור כוחו בגיוון החברתי ובשותפות הגורל של חייליו. נחזק את שורותינו בגיוס רחב ואיכותי ובהכשרת מיטב הנוער המתגייס מכל חלקי החברה הישראלית.

נחזק את צבא המילואים, נדבך מרכזי בצה"ל ובמדינת ישראל. חובתנו המשותפת לשמור על צה"ל כגוף אחד, ענייני ומקצועי, החף מכל שיקול שאיננו הביטחון. משורות המשרתים כיום ייצאו מפקדי העתיד. נבטיח כי הטובים והמתאימים ביותר יישארו איתנו ויבצעו כל משימה מתוך תחושת שליחות ואחריות ובאמות מידה מקצועיות, על-פי רוח צה"ל וערכיו.

אני מקבל את הפיקוד על צה"ל ביודעי שיש לי עם מי לחלוק את המשימה הגדולה הזו, ובראשם אתם - חיילי צה"ל ומפקדיו, מהחיילים ועד חבריי למטה הכללי. אחריות גדולה מונחת על כתפי כולנו; נחוש אותה ונפעל יחד בהתאם לה, נעשה כי נאמין, נקפיד ללמוד ולהשתפר מכל פעולה, ונעפיל מעלה מדי יום.

חיילים ומפקדים, אפגוש אתכם בעשייתנו המשותפת - הקפידו לפעול מתוך תחושת אחריות כבדה, מתוך מקצועיות עמוקה ובנכונות אין קץ - זו שליחותנו, תוצאותיה הרות גורל ופירותיה קיום מדינתנו בביטחון ובשגשוג.

רב-אלוף הרצי הלוי, ראש המטה הכללי.

המטה הכללי