כך נראה יום המעשים הטובים 2023 בצה"ל

לצד הפעילות הביטחונית השוטפת, שמים דגש רב בצה"ל על התנדבות ותרומה לקהילה. לכבוד יום המעשים הטובים, יצאו חיילים וחיילות מבסיסיהם, ועזבו הכול כדי להחזיר טוב לחברה. כי כמו הסטטוס של אמא שלי בווצאפ - לתת זה לאהוב

14.03.23
מערכת את"צ

בסמ"ח אלפא:


לכבוד יום המעשים הטובים, כלל חיילי וחיילות קורס התכנות בבסמ"ח אלפא ומפקדיהם, יצאו להתנדב בבתי הספר "רימונים", "יפה נוף", "שזר" ו"רעים" שבבאר שבע והפריחו את הדרום!

הם העבירו פעילויות לתלמידי בית ספר, שחלקם תלמידי חינוך מיוחד. בסמ"ח אלפא הייתה חלוצת היחידות הטכנולוגיות ש"הפריחה את השממה" כחלק ממעבר צה"ל דרומה ומבצעת זאת תוך תרומה ונתינה לקהילה אליה משתייכת.

פיקוד הצפון:

בשבוע האחרון קיימה חטיבה 7 את מסע "הולכים בשבילם". במשך ארבעה ימים צעדו החיילים בשבילי המורשת של החטיבה ונופליה. את המסע צועדים יחד חיילים ומפקדים, לוחמי עבר ומשפחות שכולות, ובמהלכו יצאו חיילי מפח"ט 7 וגדוד ההנדסה הקרבית 603 להתנדבות בקיבוץ מצובה.

"החלטנו השנה שמעבר למסעות ולפעילות השוטפת, נשים דגש גם על חיבור לארץ ולאנשיה", מספרת רב"ט עלמה שני, מש"קית החינוך של המפח"ט. 

חיילי המפח"ט התנדבו במרכז אלומה - מרכז טיפול לפגועי נפש ולבעלי מוגבלויות. במקביל, חיילי גדוד 603 התנדבו בגן ילדים שנמצא דקות בודדות מהמרכז - על מנת לשמח ילדים, לשחק איתם, להסביר על החטיבה ועל הפעילות שלהם כחיילים בגבול הצפוני.

פיקוד העורף:

חיילים ממטה מחלקת מקשא"פ בפקע"ר, הגיעו אמש לביתה של אישה מבוגרת המתמודדת עם ניוון שרירים, לסייע לה בהרכבת רהיטים ובפינוי של מוצרי חשמל ישנים - שבמקומם תקבל בתרומה חדשים. הם עזרו בשיפור התחזוקה של הבית; התקינו מראות, תמונות, מכשירי חשמל וגם עזרו בניקיון הבית. תרשמו אותנו לשנה הבאה.

מחלקת משא"ן בבסיס ההספקה חצרים:

מחצרים, יצאו מחלקת משא"ן מבסיס ההספקה לבית הידידות בנתיבות. במסגרת ההתנדבות הייתה פעילות ספורט, ריקודים ופינוקים נוספים…

 

בסיס הספקה מזון בפיקוד המרכז:

מתנדבי "שווים במדים" של עמותת אקי"ם המשרתים בבסיס הספקה מזון בפיקוד המרכז, יצאו לחלק כדורי שוקולד שהכינו בעצמם יחד עם בנות שירות מהבסיס לחיילי החובה ולעובדי המטבח. אפשר גם כדור שוקולד?