29 קצינים וקצינות חדשים במערך ההגנה האווירית

02.03.23
מערכת את"צ

טקס סיום קורס קציני מערך ההגנה האווירית מחזור 168 הסתיים אתמול (רביעי). הטקס נערך בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר ובהשתתפות מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן, מפקד בית הספר להגנה אווירית, אלוף-משנה קובי רגב, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים. בטקס נחשפו דרגות הקצונה של 29 צוערי וצוערות מערך ההגנה האווירית, מתוכם 17 נשים ו-12 גברים, והוענקו סיכות העטלף לקצינים הלוחמים החדשים.

במסגרת השלמת הקצונה הוכשרו הבוגרים במגמות לפי ארבע מערכות הנשק של המערך: כיפת ברזל, קלע דוד, חץ ויהלום. כמו כן, למדו ופיתחו מיומנויות רבות בהפעלת מערכות הנשק השונות, לצד עיסוק נרחב בתחום הפיקוד הקרבי.

מערך ההגנה האווירית הינו מערך מבצעי שתפקידו להגן על העורף הישראלי ועל נכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל.


"עשרים ותשעה קצינות וקצינים מצטרפים היום לשדרת הפיקוד של מערך ההגנה האווירית", אמר מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, "עברתם מסע מאתגר של מקצוענות, העמקה בפרטים, דיוק ודבקות במשימה לאור המטרה. אני מבקש להזכיר את העקרונות החשובים להמשך הצלחתכם והתקדמותכם, אשר רלוונטים לכל קצין ומפקד - היו אנושיים, הקשיבו לפקודיכם, חנכו אותם, לימדו מהם, הציבו להם רף דרישות גבוה ולצד זה היו רגישים לצורכיהם".

חיל האוויר מוכן לכל תרחיש אל מול כל אויב", המשיך, "ההגנה שלנו היא חזקה, משולבת בכל פעולה מבצעית ומצויה בכוננות מתמדת ומיידית. מהיום אתם אלו שתקבלו את ההחלטות הגורליות בזמנים קצרים. בוגרות ובוגרי מחזור 168 היקרים - אני סומך עליכם, עלו והצליחו".

"בוגרות ובוגרים יקרים, היום אתם מסיימים שלב ארוך ומשמעותי בשירותכם הצבאי בו הוכשרתם לתפקידכם כקצינים לוחמים בצבא ההגנה לישראל", דיבר מפקד מערך ההגנה האווירית, תא"ל גלעד בירן, "כקציני הגנה אווירית תידרשו לפעול מסביב לשעון, להוות את עמוד הענן שלפני המחנה ולעמוד כצוק איתן בפני אתגרים גדולים על מנת לשמור על חומותיה של מדינת ישראל".

"אתגרי ההגנה האווירית בימינו יחייבו אתכם למיצוי מיטבי של כלל כישוריכם, לנחישות והתמדה בביצוע המשימות ולמצפן ערכי ראוי בכל פעילות, בכל זירה ובכל עת", הוסיף, "בתום החגיגות, תקבלו על עצמכם אחריות גדולה - להוביל משימות ואנשים במערך ההגנה האווירית, ולהגן על הבית - הבית הפרטי של כל אחת ואחד מאיתנו והבית הלאומי של העם היהודי בארץ ישראל. היו נכונים לאתגר, קחו פיקוד והובילו לניצחון".