הוחמר עונש חייל שהורשע בגרימת מוות בנהיגה רשלנית ובשימוש לרעה בכוח

04.09.23
מערכת את"צ

חייל בדרגת סמ"ר הורשע, על פי הודאתו, בגרימת מוות בנהיגה רשלנית, שימוש לרעה בכוח המשרה ובעבירות נוספות. על פי כתב האישום, החייל, ששימש בתפקיד פיקודי, עיכב במהלך פעילות צבאית רכב פלסטיני שהורד מהכביש והיה ללא רישיון רכב תקף, נטל אותו לחזקתו ללא סמכות, וערך בו נסיעות כשלצידו חיילים אחרים, במשך מספר שבועות.

בנסיעתו האחרונה ברכב הנזכר, סטה החייל לנתיב השמאלי בכביש, על מנת לעקוף אוטובוס שנסע לפניו, כששדה הראייה בכיוון נסיעתו מוגבל, החל "לזגזג", ולאחר שחזר לנתיבו שב וסטה לנתיב השמאלי, שם התנגש ברכב שהגיע מולו וגרם לתאונת דרכים קטלנית, שהביאה למותו של תושב האזור ולפציעת בנו של התושב, כמו גם לפציעתו שלו.

החייל הודה בפני בית הדין הצבאי המחוזי כי מידת הרשלנות בנהיגתו ברכב היתה גבוהה. לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, הטיל בית הדין הצבאי המחוזי על החייל בגין כלל העבירות שבהן הורשע 17 חודשי מאסר לריצוי בפועל, פסילת רישיון נהיגה למשך 11 שנים ועונשים נוספים.

התביעה הצבאית ערערה על קולת העונש, וביקשה כי בית הדין לערעורים יחמיר במשך המאסר ובמשך פסילת רישיון הנהיגה של החייל, וכן ישית עליו קנס כספי. ההגנה ערערה על חומרתו של עונש המאסר.

היום (ראשון), 3 בספטמבר 2023, קיבל בית הדין הצבאי לערעורים את ערעור התביעה, כך שעונש המאסר הכולל שהוטל על החייל הועמד על 22 חודשים בפועל, ופסילת רישיון נהיגה הועמדה על 11 שנים ועשרה חודשים. ערעור ההגנה על חומרת העונש נדחה.