ערב ההתייחדות השנתי ל-940 חללי חטיבת גבעתי

28.09.23
מערכת את"צ
טקס ההתייחדות השנתי לזכרם של 940 חללי גבעתי התקיים הערב (חמישי), באתר הזיכרון - מצודת יואב.

הטקס נערך בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, ובהשתתפות מפקד פיקוד דרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד עוצבת "הפלדה" (162), תת-אלוף איציק כהן, מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה לירון בטיטו, המשפחות השכולות, ומפקדי וחיילי החטיבה בעבר ובהווה.
הטקס התקיים בסימן 50 שנה למלחמת יום כיפור.

"התכנסנו כאן הערב להתייחד עם תשע מאות וארבעים חללי חטיבת גבעתי, שיצאו לקרב ולא שבו, שנפלו בתאונות אימונים ובדרכים, ושקיפחו את חייהם בחולי או בסערת הנפש״, קרא הרמטכ״ל, רא״ל הרצי הלוי, ״משפחות יקרות, לא נוכל לאחות עד תום את החלל העמוק שהותיר האובדן בחייכם, אך אנו איתכן כדי למלאו ולו במעט נחמה.
חיילי צה"ל ומפקדיו מחויבים לזכר הנופלים ולתמיכה בכם, בני המשפחות. אנו אחראים גם כלפי הפצועים בגוף ובנפש, שבעבורם המערכה לא תמה. בשנת יובל החמישים למלחמת יום הכיפורים צה"ל אוסף ולומד מכשלי המלחמה, וגם מהצלחותיה. מלקחי המלחמה אנו לומדים על כל היבט של פעולתנו הצבאית, מאיכות קבלת החלטות ועד המצוינות בלחימה.
נוכח אתגרי ההווה ומעל לכל לקח, חיוני להזכיר את התגייסותה של החברה הישראלית ביום הכיפורים למאמץ המלחמתי, את התייצבות אנשי המילואים ואת לכידות הכוחות. בזכות אלה, הצליח צה"ל להכריע את האויב, להסיר את האיום מעל מדינת ישראל ולהשיב את הביטחון על כנו".

"הערב זהו מפגש של משפחה אחת גדולה, של זיכרון, של געגוע, הצדעה והוקרה לאלו שהלכו עמנו במסע הארוך ולא שבו אל חיק משפחתם״, אמר מח״ט גבעתי, אל״ם לירון בטיטו, ״אני נושא עמי את רוח החטיבה כבר 25 שנים, את אלו שלא חזרו משדה הקרב. שנפלו בדרך, בלחימה או בשגרה, לכולם חלק בתקומתה והגנתה של ארץ ישראל, כולם חקוקים בליבנו לעד.
כל חלל מספר בדרכו את סיפור החטיבה לאורך שנות קיומה, חושף טפח נוסף שלא הכרנו, מחבר אותך חזק לשורשים וממלא אותך בגאווה שאלו הם בניה ובנותיה של הארץ הזו. 
מאז נפגשנו כאן בשנה שעברה, שכלה החטיבה שניים מבניה - סמל דוד צובלי ז"ל שנפל בתאונת דרכים וסמל ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל שנפל בפעילות מבצעית. אני מבקש לחבק את המשפחות צובלי ואמיר, ולאמצן קרוב לחיקינו.
כמפקד חטיבת גבעתי אני מתחייב שמפקדינו, לוחמינו ובנינו יגדלו על הרוח והמורשת שהשאירו חללי החטיבה".