טקס התייחדות לחללי חיל ההנדסה הקרבית

12.09.23
מערכת את"צ

טקס ההתייחדות השנתי לזכרם של 613 חללי חיל ההנדסה הקרבית התקיים הערב (שלישי) באנדרטת חיל ההנדסה, חולדה. 

הטקס נערך בראשות מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, ובהשתתפות מפקד מערך התמרון, אלוף סער צור, קצין ההנדסה הראשי, תא״ל עידו מזרחי, המשפחות השכולות, ומפקדי וחיילי החיל בעבר ובהווה. 

במהלך הטקס, ציטט מפקד זרוע היבשה את הפתק שנמצא בכיס המדים של לוחם יהל״ם הלל נחמיה אופן ז״ל, שנפטר בחודש אוגוסט האחרון במהלך אימון.

״צה״ל של שנת 2023 נדרש לאתגרים רבים ומורכבים בכל הגזרות״, אמר מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, ״מאיראן, המקדמת טרור בכל המזרח התיכון ועד ארגוני הטרור בלבנון, בעזה וביהודה ושומרון״.

״לחיל ההנדסה תפקיד משמעותי בהתמודדות צה״ל עם אתגרים אלה, בזכות יכולות הסיור, החשיפה, הפריצה וההשמדה, ובזכות הטכנולוגיה והנשק המתקדמים שלו״, הוא המשיך, ״הטכנולוגיה חשובה ומאפשרת אך אין לה ערך ללא רוח הלחימה. רוחם של לוחמי החיל הם המקנים לצה״ל את היתרון בשדה הקרב״. 

״לפני חודש, אל קיר השמות נוסף שמו של הלל נחמיה אופן ז"ל, לוחם יהל״ם״, הוסיף בצער מפקד הזרוע, ״בערב הזה, אבקש להציע ולו לרגע, מעט נחמה בידיעה כי מורשת יקיריכם נמשכת. כמו הלל ז"ל, כך גם שאר לוחמי חיל ההנדסה פועלים ברוח הזו, בצו הזכרון והשליחות״. 

״את עולמו קנה החיל במבצע 'אבירי לב', לצליחת תעלת סואץ במלחמת יום הכיפורים״, נאם קצין ההנדסה הראשי, תא״ל עידו מזרחי, ״במבצע ההנדסי הגדול, המורכב והמשמעותי ביותר בתולדות צה״ל, תחת אש תופת ובמחיר דמים כבד מנשוא, הצליחו לוחמי החיל ומפקדיו לגשר על תעלת סואץ, ואפשרו בכך את מעבר כוחות צה״ל אל אדמת אפריקה, לכיתור הארמיה השלישית ולהכרעת הצבא המצרי״.

״כמו אז, כך גם היום - עומדים לוחמי החיל בחזית הלחימה של צה״ל. חלוצים - ראשונים תמיד״, הצהיר קהנ״ר, ״בשגרה, בביטחון השוטף, במבצעים העלומים ובמערכה שבין המלחמות. יוזמים פורצי דרך, מגנים על הבית ומובילים את כוחות צה״ל למשימות המורכבות ביותר״.

״לפני מספר שבועות איבדנו בצער עמוק את הלל נחמיה אופן ז"ל, לוחם במסלול ההכשרה ביחידת יהל״ם״, שיתף תא״ל מזרחי, ״אנחנו המפקדים אחראיים לשלומם ולביטחונם של חיילינו, ומשום כך האחריות למותו מוטלת עלינו, ועלינו בלבד. נתחקר, נלמד, נשפר את הטעון שיפור כדי להמשיך ולהיות ראויים לפקודינו״.