זה מה שקרה כשהרמטכ"ל אירח את האושפיזין הכי מתוקים שיש

במהלך החג רבים מאיתנו יארחו או יתארחו בסוכה, אך לנועה, סמי, ליהי, מאיה, אורי מנחם ואביאל, ילדי אנשי ונשות קבע, הייתה הזדמנות מיוחדת להתארח בסוכה של לא אחר מהרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי. אז מה עושים כשמתגעגעים לאמא ואבא בזמן שהם בצבא? ואיזו מזכרת מיוחדת ביקש הרמטכ״ל לקחת לסוכה שלו? צפו במפגש המקסים של החייל מספר 1 עם האושפיזין הכי חמודים

01.10.23
שירה הלמן, מערכת את"צ
הפקה: נעמה גבאי. בימוי: רומי ברוקס. עריכה: אלה טולדנו. אפטר וצבע: יהונתן הרשקוביץ. צילום: מיקה גבע, אמיר חרודי, יובל פרפרי, עידן קורדובי, תומר פלר. תאורה: יותם בוני. ארט: עופרי היימנס. מחנה: גל נוימן. מתאמת הפקה: עמית אזרחי. סטילס: מאיה סיני

בלב הקריה נמצאת בימים אלה סוכה, שבמבט ראשון כנראה שלא תבחינו בייחוד שלה. אבל אם תיכנסו פנימה ותביטו בקישוטים על הקירות, לא תראו רק שרשראות, ודברים שמסמלים את צה"ל, אלא גם את הציורים של נועה, סמי, ליהי, מאיה, אביאל ואורי - ילדים וילדות של אנשי ונשות קבע, שליום אחד מיוחד התארחו בסוכה של לא אחר מהרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי.

כל אחד מהשישה הביא איתו קישוט אישי, סמל לחלק חשוב בחייו, ויחד עם הרמטכ"ל שיתף את סיפורו. הראשונה שהציגה היא מאיה, בתו של סא"ל אנטון גליקמן, קצין הטנ"א באוגדת הבשן, שבחרה להביא ציור שבו היא והרמטכ"ל שלובי ידיים. רא"ל הרצי הלוי התרגש מאוד מהמחווה ואפילו ביקש לקח אותה לסוכתו האישית בבית.


מאיה והציור

בתמונה של אורי מנחם, בנו של מח"ט מנשה לשעבר, אל"ם אריק מויאל, רואים אותו ואת אביו בבסיס בו הם חיו. "רואים שאתה שמח", אמר לו הרמטכ"ל, ואורי מנחם הוסיף בחיוך: "אני רוצה להיות מח"ט כמו אבא".


אורי מנחם ואביו

ליהי גם הביאה תמונה עם הוריה, רס"ן רחלי מקונן, סגנית טייסת מנהלה, גף טכני ורס"ן עדי מקונן, מפקד גף אבטחה פיזית ברמת דוד. בתמונה, רואים אותם בבסיס עובדה בו התגוררה המשפחה.

"את יודעת מה מיוחד?", שאל אותה הרמטכ"ל, "ששני הורייך בצבא, זה ראוי להערכה". נועה, בתו של רס"ר אסף ברוכים, שהציגה תמונה יחד עם אביה מטקס בבית הספר, הסבירה את בחירתה: "אני לא רואה אותו כמעט כל השבוע, אבל הוא תמיד בא איתי לטקסים". 

סמי, בנו של רס"ן ערן פארס, סגן קמב"ץ פיקוד צפון, שיתף צילום מרגע של הצלחה - היום בו זכה בפרס הראשון בתחרות בניית מנוע רקטי בבית ספרו.

אביאל, בנה של רס"ם הדס כהן, נגדת משא"ן בזירת אשדוד, סיפר על התמונה מהיום הראשון שלו בכיתה א' יחד עם אמא שלו. "זה בטח היה יום משמח", אמר לו הרמטכ"ל, שלאחר מכן שיתף שתחילת הלימודים זה חלק חשוב בחייו גם כן: "זה יום מיוחד, כל פעם בתחילת שנת הלימודים צילמנו את כל הילדים יחד וזה מופיע על המסך שלי".

סמי ואביו

משום שהוריהם מבלים שעות, ימים, ואף שבועות בצבא, הגעגועים לאבא ואמא לא פשוטים. כדי להתמודד יש להם מספר פתרונות - בין אם להתקשר, לשלוח תמונות או להיזכר ברגעים הטובים יחד. 


אביאל ואמו

הרמטכ"ל התוודה שגם הוא וילדיו נוהגים להשתמש בשיטות האלו. "תמונות עוזרות להורים להרגיש מחוברים כשהם לא בבית", אמר, "כשילדיי היו קטנים הם נהנו לחשוב על הזכרונות הטובים, וזה משמח אותם בגלל שהם יודעים שיהיו עוד כאלה". 

אומנם הילדים עדיין לא יודעים מה יעשו בצבא, אך הם יודעים שירצו להגן על המדינה, ולפי הרמטכ"ל, זה כל מה שצריך. "בגיל שלכם עוד לא צריך להחליט", חייך רא"ל הלוי, "אבל לרצות להגן על הבית זה נהדר".

רגע לפני שנפרדו לשלום, איחלו האושפיזין המקסימים חג שמח לצה"ל ולמדינת ישראל, כשגם הרמטכ"ל הצטרף אליהם עם מסר משלו: "סוכה זה בית זמני ומדינת ישראל זה הבית הקבוע שלנו, וההורים שלכם - מגנים עליו".