רס"ן בועז אנקרי הורשע בעבירות מין

19.09.23
מערכת את"צ

רס"ן בועז אנקרי הורשע היום (שלישי), 19 בספטמבר 2023, בבית הדין הצבאי המחוזי, בעבירות מין שונות, ובהן מעשים מגונים והטרדה מינית, כלפי נפגעות עבירה אשר שירתו תחת פיקודו. דיון הטיעונים לעונש שבו יוצג הסדר הטיעון נקבע ליום 21 בנובמבר 2023.

לאחר הגשת כתב האישום, ובמקביל להליך בפני בית הדין הצבאי, התקיים הליך גישור בין הצדדים, בפני נשיא בית דין צבאי מחוזי. בהמשך לכך, הושגה בין הצדדים הסכמה אשר כוללת את הודאתו של הנאשם בעבירות מין שונות, ובהן מעשה סדום, בעילה אסורה תוך ניצול מרות, מעשים מגונים והטרדה מינית, וכן עונש מאסר לריצוי בפועל, מאסר על תנאי, הורדה לדרגת טוראי ותשלום פיצויים לנפגעות העבירות.

כמו כן, במעמד הדיון התנצל הנאשם בפני נפגעות העבירה על מעשיו. ההסכמות יובאו לאישורו של בית הדין הצבאי. התביעה הצבאית נמצאת בקשר עם נפגעות העבירה, מעדכנת אותן בהתקדמות ההליך, הביאה בפניהן את המתווה האפשרי לסיום ההליך וקיבלה את עמדתן בנושא.

גורמי הסיוע והטיפול ביוהל"ם עמדו לרשות הנפגעות לבחירתן. צה"ל רואה בחומרה כל מקרה של פגיעה על רקע מיני, וימשיך לפעול באופן נחרץ למיצוי הדין עם כל מי שייכשל במעשים אלו בקרב משרתיו.