התקיימה עצרת לציון 40 שנה לחטיבת גבעתי

16.02.23
מערכת את״צ

עצרת לציון 40 שנים להקמת חטיבת גבעתי התקיימה הערב (חמישי) בבנייני האומה בירושלים.

העצרת התקיימה בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, ובהשתתפות מפקד עוצבת הפלדה, תא״ל נדב לוטן, מפקד חטיבת גבעתי, אל״ם אליעד מואטי, מפקדי החטיבה, מפקדי עבר ובכירים נוספים בסדיר ובמילואים. כמו כן, באירוע נכחו המשפחות השכולות של נופלי החטיבה, ופצועי החטיבה לדורותיה.

חטיבת גבעתי הוקמה בשנת 1983 ומאז לקחה חלק במבצעים מרכזיים בכלל וברצועת עזה בפרט, ובתוך כך הצלחות מבצעיות בחודשים האחרונים. מורשתה של החטיבה החלה עוד בימי מלחמת העצמאות, והיא מאופיינת בדבקות במשימה ובחתירה לניצחון, לצד אחווה ורעות לוחמיה, הנמצאים בליבת העשייה המבצעית של צה"ל.

״חטיבת גבעתי היא חטיבה פורצת דרך, שמפקדים עליה מפקדים יצירתיים ונועזים שאין בהם פחד משינוי״, אמר מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, ״לוחמי חטיבת גבעתי - אתם הלוחמים שלי, בהגנה על הבית, במעצרים, בפעילויות, בקו התפר ובכל משימה. שאו בגאון את מורשת הלוחמים. עם ישראל סומך על חטיבת גבעתי, כמו אז - גם היום. אני מאחל לחטיבה להמשיך בדרך וברוח שכה מאפיינת אותה״.

״מורשת הקרב של חטיבת גבעתי שזורה עוד בסיפור הקמת המדינה״, אמר מח״ט גבעתי, אל״ם אליעד מואטי, ״פרקים מפוארים נוספים נכתבו בה במעלה השנים, ובמלחמות ישראל ממש עד ימינו אנו. לוחמיי, גאה בכם על המשימתיות והערכיות, על לקיחת האחריות, על נשיאה בעול ההגנה, על כך שאתם פועלים כל העת, ומתגברים על הקשיים למען הכלל. על שאתם כל כך מגוונים, מכל קצוות הארץ, מכל גווני החברה הישראלית, ונושאים ביחד את אלונקת הגבורה וההקרבה למען מדינת ישראל ואזרחיה, נאחל שרק נדע ימים של ביטחון ושלום, של החלמה לפצועים בגוף ובנפש״.