הוגש כתב אישום נגד חייל שתקף צוות רפואי

19.02.23
מערכת את"צ

התביעה הצבאית הגישה ביום רביעי שעבר, 15 בפברואר 2023, כתב אישום נגד חייל בדרגת סמל, בגין תקיפת אנשי צוות רפואי במרפאת ביקורופא בתל אביב ב-4 בפברואר 2023. לחייל יוחסו עבירות של תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות, איומים ושיבוש מהלכי משפט. בית הדין הצבאי נעתר לבקשת התביעה הצבאית והורה על מעצרו של החייל עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו.

לפי כתב האישום, החייל הגיע למרפאה לקבלת טיפול רפואי. בסיום הטיפול, ולאחר שהרופאה אשר טיפלה בו לא נענתה לדרישתו לקבלת יום מנוחה, סירב החייל להתפנות מחדר הטיפולים. בעקבות הסירוב, הופעל לחצן המצוקה. אחד מחברי הצוות הרפואי שהיה במקום, הורה לחייל להישאר במרפאה, עד להגעת משטרת ישראל למקום ונעל את דלת הכניסה למרפאה.

החייל התקדם לעבר איש הצוות, הוציא מברג מכיסו ואיים כי ידקור אותו. לאחר מכן, החייל דקר את איש הצוות בבטנו באמצעות המברג, וניסה להמשיך ולדקור אותו מספר פעמים נוספות.

לאחר מכן, החייל ביקש מאיש הצוות הרפואי לפתוח את דלת המרפאה, ומשלא פתח את הדלת, ריסס את פניו בגז מדמיע שהיה ברשותו וניסה לצאת אל מחוץ למרפאה. אשת צוות רפואי אחרת הורתה לחייל שלא לצאת מן המרפאה, והחייל ריסס את הגז המדמיע גם לעבר פניה. לאחר מכן, נמלט החייל מהמקום, על אף שידע שהמשטרה בדרכה לשם.

בהמשך לכך, החייל ראה שהועלה סרטון לטיק-טוק המתעד חלק מהאירועים, ופנה אל החיילת שהעלתה את הסרטון, בדרישה כי תמחק אותו.