אל"ם דורי סער נכנס לתפקידו כמח"ט 8

22.08.24
מערכת את"צ

אל"ם דורי סער נכנס לתפקיד מפקד חטיבת "הזקן" (8), במקומו של אלוף-משנה ראדי עזמה, אשר שירת בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות וייצא בקרוב ללימודים.

טקס החילופים נערך אתמול (רביעי) במפקדת עוצבת "הגליל", בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד עוצבת ״הגליל״ (91), תא"ל שי קלפר, קצין שריון ראשי, תא"ל אוהד מאור, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"מדינת ישראל נמצאת במלחמת קיום למען עתיד עמנו ומולדתנו. לנו, לובשי המדים ומשפחותיהם, הזכות והחובה לנצח כדי שנחיה פה בביטחון, בשגשוג ובפריחה לנצח", אמר מפקד עוצבת ״הגליל״ (91), תא"ל שי קלפר, "ראדי, התחלת את תפקידך כמח״ט 8 בעל חזון ודרך ברורה להכין את החטיבה ליום פקודה. וכך היה, בשבעה באוקטובר, עת פרצה מלחמת ׳חרבות ברזל׳, חטיבה 8 התייצבה במהירות הבזק והתקדמה עם זחלים על כבישי וצירי הצפון. לוחמי החטיבה היו הראשונים בחזית, פגעו משמעותית בחיזבאללה והשיגו הצלחות מבצעיות מרשימות. לאחר לחימה ממושכת בקרב הגנה בחזית הצפונית, נקראתם לדגל ללחימה בדרום, גם שם החטיבה לחמה בגבורה ורוח לחימה חסרת מעצורים שהוביליו להישגים משמעותיים ביותר. הובלת ופיקדת על חטיבה 8 בנחישות ובלהט שכל כך מאפיינים אותך, והשפעת רבות על חזית לבנון וחזית הדרום. דורי, חטיבה 8 זוכה במפקד אמיץ, שורשי, משימתי ונחוש. אתגרים רבים לפנינו. חטיבת ׳הזקן׳ - המשיכו להיות נכונים לעשות כל שיידרש".

"אני עומד מולכם היום מלא התרגשות ובענווה גדולה. מתמלא בביטחון כי לצה״ל, פיקוד הצפון, אוגדה 91, יש חטיבת הכרעה שמוכנה להתנגש בכל אויב, בכל עת, ולהביא להכרעתו", הוסיף מח"ט ״הזקן״ (8) היוצא, אל"ם ראדי עזמה, "מסתכל יחד איתכם לפנים, ורואה דבר אחד: הבטחה כי נמשיך לעשות כל שביכולתנו על מנת לנצח את מלחמת ׳חרבות ברזל׳ ולשאת את זכר מי שהותרנו מאחור ואת מורשתם בכל אשר נעשה".

"104 שנים עברו מאז הקרב על תל חי, מאז שטרומפלדור צעק ׳טוב למות בעד ארצנו׳. אתם! בצניעות ובענווה, מיישרים קו עם דרכם של המכבים, של הפרטיזנים ומורדי הגטאות, עם טרומפלדור, הרצל ובן גוריון. אתם! מיישרים קו עם לוחמי תש״ח, עם מנדלר, בירו והורוביץ שכבשו את רמת הגולן! תעודת הביטוח של ארץ ישראל הקטנה והיפה שלנו במשמרת הזו", הוא המשיך, "תהיו גאים במי שאתם ובמה שעשיתם. דורי היקר, הייתה לנו הזכות להיוולד לתוך המלחמה הזאת, וכעת חובה עלינו לנצח אותה. אני מפקיד בידיך את היקר לי מכל, החללית שלך מונעת ומתודלקת, שגר אותה לאן שאתה מבין לנכון. גיבורי חטיבת ׳הזקן׳, אחיי לנשק ולדרך, מי ייתן ונצליח לעמוד בצפיות מאיתנו, מי ייתן ונצליח לממש את אחריותנו במשמרת הזו, מי ייתן ושילדי ילדינו יספרו את הסיפור שלנו, כפי שאנחנו מנסים לספר את סיפורם של אנשי תש״ח, ואת סיפורם של גיבורינו מכל המערכות".

"הימים הם ימים מורכבים. באחריות, בגאווה ובחרדת קודש אני לוקח פיקוד על חטיבת 'הזקן'", הכריז מח"ט "הזקן" (8), אל"ם דורי סער, "חטיבה 8 תהיה ראש החץ של אוגדה 91. אנו, אנשי החטיבה, נעשה כל שביכולתנו להתכונן ליום פקודה ולבצע את ההכנות הנדרשות על מנת להכריע את האויב בכל זירה שנדרש, כפי שעשתה החטיבה בהצטיינות במשימותיה בצפון ובעזה. ראדי, מעל במה זו אני מודה לך. על הקרבתך האדירה ופועלך להגנת המדינה. לכם מפקדיי, אומר כי הנני מתחייב לעשות הכל על מנת להיות ראוי לאמון אשר נתתם בי. אני מודה על הזכות לפקד על חטיבה 8, חטיבת השריון הראשונה של צה״ל, בתקופה היסטורית ומשמעותית זו. מפקדי ולוחמי החטיבה, אתם הטובים שבטובים. ידעו אויבנו כי חטיבת 'הזקן', כוח המחץ של מדינת ישראל, מוכנה וכשירה לעמוד במשימותיה, בעוצמה שטרם פגש".