במרכז הציוד קיימת מתפרה וסנדלריה היושבת במחנה תל השומר. יש לקבל טופס ייעודי מנגד הלוגיסטיקה של היחידה ולאחר מכן להגיע למדידות כדי שנוכל להעניק לכל חייל את המענה המתאים והנוח ביותר.
הכירו את הראשונים לטוס בתנאים הקיצוניים ביותר
המנ"ט (מרכז ניסויי טיסה) של חיל-האוויר פועל ללא הרף מתחילתה של מלחמת "חרבות ברזל". מסביב לשעון ותחת תנאים מאתגרים טייסי ומהנדסי הניסוי פועלים זה לצד זה ומאפשרים להביא לזירה המבצעית יכולות חדשות ופורצות דרך, בעיצומה של לחימה
במחצית כוח האדם, ובכפל המשימות
מבוקר השבעה באוקטובר, פתח חיל-האוויר בגלי תקיפה עצימים בשטח רצועת עזה. טייסי הניסוי נקראו במהירות חזרה לטייסות המבצעיות ומאז הם מכפילים את משימותיהם. רס"ן ע', טייס במנ"ט המשרת גם בטייסת 107 ("אבירי הזנב הכתום") המפעילה מטוסי ״סופה״ (F-16I), מסביר על האתגר שבשילוב בין שני העולמות: "על סדר יומי שתי משימות שונות בעלות ערך ומשמעות זהה. האחת, הגנת שמי המדינה ומיטוט ארגון הטרור חמאס, והשנייה הבאת פתרונות ממשיים למכשולים מבצעיים הפוגשים את חיל-האוויר במלחמה״.
הטייסת מעניקה שירות גם למחלקת האמל"ח (אמצעי לחימה) של החיל. לאור זאת, אנשיה בודקים מדי יום מערכות חימוש חדשות עבור מערכי הקרב. ״אנחנו עובדים בכפילות, וכך גם כל חיל-האוויר בימים אלה. לא פעם ירדתי מגיחה מבצעית במטוס ׳סופה׳ וחזרתי למנ״ט כדי לבצע בדיקות עבור מערכות חימוש של מטוס ה׳רעם׳ (F-15I). לאורך חודשי המלחמה, מנענו תקריות רבות אשר יכלו להתרחש במבצעים בעלי משמעות רבה והוספנו יכולות טיסה חדשות לכלי-הטיס של החיל, אשר איפשרו לטייסנו לחזור הביתה בשלום ממשימותיהם בגזרות השונות".
ראשונים בעולם
לרשות הטייסת עומד מטוס "אדיר" (F-35I) יחיד מסוגו בעולם המשמש לצורכי ניסוי ומחקר. במטוסים דו-מושביים לעומת זאת, הניסויים מתבצעים בעוד הטייס מטיס את הכלי ומהנדס הניסוי טס במושב האחורי. "עלינו לבחון את הפלטפורמה מכל כיוון אפשרי, במעטפת ובלחצים שונים; להבין לאיזה מהירות היא מסוגלת להאיץ ומהו קצה היכולת שלה תחת מעטפת טיסה משתנה. יש הפרדה ממשית בין הצלחת הניסוי להצלחת משימתנו. כאשר ניסוי מצליח, אני שואלת את עצמי: ׳האם אתגרתי את המערכת עד הסוף׳?", מודה בחיוך רס״ן ד׳, מהנדסת טיסה במנ"ט.
עוד בטרם ימריא המטוס לאוויר לצורך הניסוי, תעשה עבודה גם על הקרקע. "כשאנחנו רוצים לבחון מערכת חדשה לא נרצה שהיא תיבדק לראשונה במסגרת טיסה, ושטייס הניסוי ימצא תקלה באוויר שעלולה לסכן אותו ואת המטוס. לכן, נשאף לדמות את הטיסה על הקרקע בעזרת מחשבים מתקדמים שעומדים לרשותנו. עצם העובדה שיש לחיל-האוויר יכולות כאלו, מאפשרת לו מעטפת הנדסית ויכולת קבלת החלטות עצמאית לחלוטין".
גם בימים אלה, ממשיכה טייסת המנ"ט את פעילותה כשהמטרה לנגד עיניהם של אנשיה לאורך כל הדרך. "מטרתנו העיקרית הינה לאפשר למשימות חיל-האוויר להתבצע באופן מיטבי. כחלק מפעילות מרכז הניסוי, הובלנו להישגים פורצי דרך בראייה עולמית, בחלקם מדינת ישראל הייתה הראשונה לבצעם מבין מדינות העולם. תחושת השליחות מפעמת בנו בכל בוקר מחדש - נמשיך להביא את עוצמתו של חיל-האוויר לכל זירה״, חותם סא״ל מ׳.