נגזר עונשו של קצין בדרגת סגן לאחר שביצע ירי בשוגג

20.06.24
מערכת את"צ

בית הדין הצבאי גזר היום (חמישי) את עונשו של קצין בדרגת סגן, באירוע שבו נפלו רס"ן איתמר אלחרר ז"ל ורס"ן אופק אהרון ז"ל לאחר שהקצין ביצע ירי בשוגג לעברם. האירוע הטראגי התרחש ביום 12 בינואר 2022, במהלך שבוע אימונים של יחידת אגוז, בשטח אש הסמוך לבסיס נבי מוסא, במהלך חיפושים אחר אמצעי לראיית לילה שנגנב מהיחידה בערב שלפני כן.

הקצין הורשע על פי הודאתו ביום 13 ביוני 2024, במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים או בריאות. זאת, בגין כך שיצא לשטח לבדו, בשעת לילה, ומבלי לעדכן גורם פיקודי כלשהו, במטרה לחפש אחר האמר"ל שנגנב, ובעשותו כן עלול היה לסכן את חייהם ובריאותם של אחרים.

הסדר הטיעון בין התביעה הצבאית לבין ההגנה הושג בתום הליך גישור ממושך אשר נוהל בבית הדין הצבאי המחוזי, בפני כבוד השופט אלוף (במיל') אילן שיף, שכיהן בעבר כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, נשיא בית הדין הצבאי לערעורים וכפרקליט הצבאי הראשי.

בית הדין החליט היום (חמישי), בדעת רוב, לאמץ את הסדר הטיעון, והטיל על הקצין עונש מאסר מותנה ועונש של הורדה מדרגות קצונה, לדרגת סמל*. בגזר דינו, קבע בית הדין כי מעשיו של הנאשם משקפים כישלון פיקודי וערכי מובהק, וכי הסדר הטיעון, שהושג בסיומו של הליך הגישור, משקף את נקודת האיזון המשפטית הראויה בנסיבות המקרה.

צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן.