הסתיים קורס קצינים קרביים ביבשה מחזור 68

07.03.24
מערכת את"צ

קורס הקצינים הקרביים ביבשה הסתיים היום (חמישי) בטקס שנערך בבית הספר לקצינים (בה"ד 1) במחנה "לסקוב", במצפה רמון. הטקס התקיים במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, יואב גלנט, ובהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף דוד זיני, ומשפחות בוגרי הקורס.

במהלך הכשרת הקצינים, אשר אורכה שבעה חודשים, לקחו הצוערים חלק משמעותי במלחמה. הצוערים היו מהכוחות הראשונים שהגיעו להגן בעוטף ב-7/10, ובהמשך נכנסו יחד עם החטיבה ללחימה ממושכת במהלכה חיסלו מחבלים וחשפו ונטרלו תשתיות טרור.

במהלך הלחימה נפלו הצוערים סגן יעקב איליאן ז"ל, סגן שי איילי ז"ל, סגן עומרי שורץ ז"ל, וסגן נתנאל מנחם איתן ז"ל.

בטקס הוענקו דרגות הקצונה ל-318 הקצינים החדשים, אשר מצטרפים החל ממחר לשורת הפיקוד של צה"ל ועתידים להשתלב בתפקידי מפתח ביחידות הלוחמות, לפקד בכלל הגזרות ולהוביל את צה"ל קדימה בלחימה.

"ההתחלה הייתה קשה, כשלנו, שילמנו מחיר גבוה ומיד לאחר מכן התעשתנו, יצאנו להתקפה, יזמנו ומאז אנחנו הולכים ומתחזקים", נאם בטקס הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, "מתוך תחושת האחריות, נישיר בקרוב מבט אל האירועים הקשים של פתיחת המלחמה ואל אלה שקדמו לה, ונשאל באומץ כיצד לא מנענו את המפגש בין אויב לאזרחים ואת תוצאותיו הקשות".

"בעת הזו לא די לשבח את הגיוון הקיים בצה"ל, אלא לקרוא להרחיבו ולהוסיף אליו משרתים מכל קצוות החברה. זהו צו השעה, לא רק כי צה"ל זקוק למלא את השורות החסרות ולהרחיב גיסותיו, אלא בעיקר לשם חיזוק הלכידות החברתית, מקור חוסננו ועוצמתנו ומרכיב חשוב באנטי-שבירות הישראלית".

"צוערים יקרים, בחודשים האחרונים ראיתי אתכם נלחמים, אתם יודעים את מעשה המלחמה ואתם מלאים ברוח נכונה, ברוח של יחידה וברוח של אומה", אמר מפקד בית הספר לקצינים, אל"ם יהודה ואך, "אתם יוצאים מכאן לדרך חדשה משלכם. הדרך הזאת מתחברת לדרך ארוכת שנים אותה סללו עבורנו אבותינו ואנחנו בתוכה היום ניצבים, מצווים להמשיך אותה למען עמנו ולמען ארצנו. ניצבת כאן היום חבורה, שכוחה ברוחה! וכגודל רוחנו כך גודל רצוננו, והוא זה שיקבע את מידת נצחוננו. הקצינים שנמצאים כאן ואחיהם שנמצאים ברחובותיה של עזה, יודעים להביא ניצחון!"

"קצינים יקרים, אליכם נשואות העיניים, בכם תקוותנו ובכם גאוותנו. בתפקידכם ובאחריות שתוטל על כתפיכם, תהיו אחראיים על נצחונו של צה"ל ולתבוסתו של האויב. דעו לכם זוהי שפה חדשה, והדור הזה שלכם מכיר אותה, אתם חיים אותה ונלחמים אותה".