משמעת - שמירה על סימני מדידה ממשלתיים ועל עמודי הגבול 20.0107

06.08.14

לקובץ PDF לחץ כאן

פקודות מטכ"ל 20.0107  , מפבר' 67

20.0107  "משמעת - שמירה על סימני המדידה הממשלתיים ועל עמודי הגבול"

 

תוקף סעיף 1 מה-6 באוגוסט 2014
  1. הגדרות:

    בפקודה זו –

א. סימן מדידה – כמשמעו בפקודת המדידות. סימן מדידה יכול שיהא עמוד בטון או ברזל, חבית מלאה בטון, צינור ברזל, זווית ברזל או סימן אחר בקרקע, בבטון או בסלע (לעתים קרובות מכוסה סימן המדידה אבנים או אדמה). לצד הסימן עשוי להופיע כיתוב MPI או צירוף של שתי אותיות ומספר בן 3 או 4 ספרות. בחלק מן המקרים עשוי סימן המדידה מפטרית נחושת שעליה חרוט המרכז למיפוי ישראל (מצ"ב דוגמאות בתמונות מספר 1-5 המצורפות כנספח לפקודה זו).

ב. אבני הגבול - קיימות לאורך גבולות המדינה (ישראל - ירדן , ישראל - מצרים). אבני הגבול יצוקות מבטון בצורת פירמידה בגובה של כשני מטרים ומעליהם צינור הצבוע אדום לבן (מצ"ב דוגמא בתמונה מספר 6 המצורפת כנספח לפקודה זו). לאורך הקו הכחול בצפון מוצבות חביות ע"ג עמוד בצבע תכלת (מצ"ב דוגמא בתמונה מספר 7 המצורפת כנספח לפקודה זו)

תוקף סעיף 2 מה-20 במארס 94
  1. סימני המדידה הממשלתיים משמשים יסוד לכל המדידות במדינה ולכיול אמל"ח צה"ל. עקירתם, חשיפתם, טשטושם או פגיעה אחרת בהם אסורה על פי חוקי המדינה, אלא אם ניתנה הרשאה לכך.

תוקף סעיף 3 מה-6 באוגוסט 2014
  1. יחידת המיפוי הצבאית אחראית לערוך מדידות לכיול אמל"ח ולסימון הגבולות הקיימים מול מדינות שכנות וכוחות רב-לאומיים ולתחזוקתם.

  2. חייל, שלא הורשה הרשאה מיוחדת מטעם מפקד יחידת המיפוי הצבאית, לא יטשטש, לא יסיר ולא יקלקל סימן מדידה או חפץ הדומה לסימן מדידה. איסור זה חל בכל מקרה, לרבות באימונים ותוך כדי ביצוע עבודות בנייה, הריסה, חפירה, סלילה וכו' (להלן: "עבודות בינוי).

  3. חייל המגלה תוך כדי אימונים או תוך כדי תכנון וביצוע עבודות בינוי, סימן מדידה ממשלתי או חפץ הדומה לסימן מדידה, כאמור, יפסיק מייד כל פעולה אשר עשויה לגרום לנזק לסימן המדידה, לעוקרו או להסתירו. נוסף על כך, יידע החייל מייד בדבר גילוי הסימן את המפקד הממונה עליו.

  4. מפקד, שנודע לו על דבר הימצאו של סימן מדידה ממשלתי או סימן הדומה לסימן מדידה כאמור, יבחן אם יש בפעולה המבוצעת כדי לפגוע או להזיק לסימן כנ"ל, לעוקרו או להסתירו. ככל שהגיע מפקד למסקנה כי יש סכנה כאמור, יפעל באחת מן הדרכים האלה:

א. יורה להעתיק את פעולות הבינוי כדי שלא לפגוע בסימן המדידה, לא לעוקרו ולא להסתירו.

ב. אם הפעולה המבוצעת היא מסוג שיש הכרח לבצעה דווקא במקום הימצאות הסימן, יפנה בבקשת הרשאה לפגוע בסימן, לעוקרו או להסתירו, ליחידת המיפוי הצבאית, אך לא ירשה המשך ביצוע כל עבודה במקום- עד שיקבל הרשאה לכך ממפקד יחידת המיפוי הצבאית.

תוקף סעיפים 7, 8, ו-9 מה-6 באוגוסט 2014
  1. במקרים בהם מסומנים על גבי המפה סימני מדידה ו/או אבני גבול ואפשר לצפות כי במהלך עבודות הבינוי יפגעו בהם, יעקרו אותם או יסתירו אותם, יפנה המפקד שאחראי לעבודות, לפני תחילת ביצוען, ליחידת המיפוי הצבאית ויבקש הרשאה להרוס את הסימנים.

  2. ההודעה בדבר מציאת סימני המדידה הממשלתיים בשטח על-ידי חייל, כאמור בסעיף 5 להוראה זו, או אגב ביצוע עבודות בינוי, כאמור בסעיף 7 להוראה זו, תכלול פרטים מלאים על מקום הסימן ועל צורתו.

  3. מפקד יחידת המיפוי הצבאית לא ירשה להרוס סימן מדידה ולא ירשה גרימת נזק לסימן, כאמור, עקירתו או הסתרתו, אלא לאחר שהורשה לכך מהמרכז למיפוי ישראל במשרד הבינוי והשיכון. פנייתו של מפקד יחידת המיפוי למרכז מיפוי ישראל תהא לאחר שבחן את מידת חשיבותם של סימני המדידה אותם מבקשים להסיר והצבת סימן חדש במידת הצורך.

 

 

תמונה מספר 1 - דוגמאות לסימני מדידה ממשלתיים ועמודי גבול

 

תמונה מספר 2 - עמוד בטון

 

תמונה מספר 3 - משטח בטון לכיול אמל"ח

 

תמונה מספר 5 - צינור ברזל מבוטן - נקודת בקרה ממשלתית

 

 

תמונה מספר 6 - אבן גבול ישראל ירדן            

  

תמונה מספר 7 - חבית המסמנת את הקו הכחול