ב-20 ביולי 2006, כ"ד בתמוז תשס"ו, בעת לחימתו של גדס"ר 35 במרון א-ראס, החליט מפקד הצוות, שבו שימש סמ"ר יוני (בנימין) אסרף כמקלען, לדלג עם הצוות לבית אחר. כשיצא מפקד הצוות עם לוחם נוסף לפרוץ את דלת הבית האחר - נורתה לעברם אש כבדה, והם נותקו מהצוות. הבית שבו שהו שאר הלוחמים נפגע בינתיים מטיל נ"ט והחל לעלות באש. סמ"ר אסרף תפס פיקוד על חבריו שמצאו מחסה בתא שירותים קטן בבית הבוער, הוא דיווח בקשר על מקומם ופקד עליהם - מי נושם בתורו אוויר צח ליד החלון, מי מאבטח את הכניסה כלפי השטח הבוער, ומי מחפה ויורה במחבלים המקיפים את הבית. סמ"ר אסרף זחל מתא השירותים בתוך הבית הבוער כדי להשיב ולהשלים ציוד לחימה חיוני לקרב.

כעבור שלוש שעות החליט מפקד פלוגת הסיור לחלץ את הלוחמים מהבית, וסמ"ר אסרף פקד על חבריו לדלג לעמדת המ"פ, במרחק של כ-100 מטר. הוא עזב אחרון את הבית, וסייע לאחד מחבריו שנפצע ברגלו. בשעה שרצו הלוחמים לבית המ"פ, תחת אש כבדה שנורתה מטווחים קרובים מאוד, זיהה סמ"ר אסרף גופת מחבל ועצר כדי ליטול ממנה מכשיר קשר פעיל. בכך הוא אפשר האזנה לרשת האויב והביא לתרומה מכרעת להצלחת הקרב וליכולת הגדוד לפגוע במספר רב של מחבלים.

"מצפן מורשת" הוא פרויקט חדש של חיל החינוך והנוער המציג סיפורי מורשות קרב נבחרים. הסרטים המופיעים באתר זה כוללים ראיונות עם לוחמים ומשולב בהם קטעי אנימציה שמביאים לידי ביטוי ביתר שאת את סיפורי הקרב. לכל סרט מתווסף "דף למפקד" שישמש אתכם למטרת עיבוד לאחר הצפייה.

ל"דף המפקד" - לחצו כאן

לגרסה נגישה לדף הדגשים למפקד לחצו כאן

כלים נוספים העוסקים במורשת צה"ל, תוכלו למצוא באתר מורשת צה"ל בחינוך בכף היד.