30 לוחמים סיימו את מסלול ההכשרה של יחידת 669
טקס סיום מסלול של יחידה 669 התקיים אתמול (שלישי) בבסיס 'תל נוף' בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עומר טישלר, מפקד כנף 7, אל"ם ש', מפקד יחידה 669, סא"ל א' ובהשתתפות מפקדים, חיילים ואורחים נוספים.

בטקס הסיום של מחזור נ"ג סיימו בהצלחה 30 לוחמים את הכשרתם והצטרפו באופן רשמי לשורות היחידה. מסלול ההכשרה נערך במסגרת 'בית הספר לכוחות אוויר מיוחדים' הנמצא בבסיס 'תל נוף' ונמשך כשנה ושמונה חודשים. במהלך המסלול עברו הלוחמים הכשרות מקצועיות וייעודיות, אימונים מתקדמים ולקחו חלק בפעילות המבצעית של היחידה. לאחר למידה, השקעה רבה והשתתפות בפעילויות מבצעיות "החתולים" נכנסים לכוננות מלאה, כשהמטרה לאורה יפעלו היא הצלת חיים.
מפקד חיל-האוויר, אלוף עומר טישלר, נשא דברים: "'בַּצָרָה קָרָאתָ וְאֲחַלְצֶךָ' ציווי חד, ערכי. לוחמים, אנשי 669, אני יודע שאין דבר שיעצור אתכם, אין דבר שימנע מכם להגיע, לפרוש את כנפי החתול, להילחם תחת אש, להחזיר את האנשים שלנו הביתה מכל מקום ובכל טווח. אין ראויים מכם, אתם מוכנים ואני סומך עליכם. אתם מצטרפים היום לכח האווירי המבצעי הלוחם, נלחמתם בנחישות להגיע לרגע הזה ואתם ראויים לו. שאו באחריות ובענווה את השבועה".
"אנשי היחידה, בסדיר ובמילואים, הצבתם רף חדש. פחות משעה מרגע הפציעה - לבית החולים. לחמתם בעוז ובגבורה ומאז לא הפסקתם להילחם. חילצתם למעלה מ-3,500 חיילים שנפצעו בקרבות, 3,500 משפחות, בתים בישראל שקיבלו חזרה את החיים".

"מפקדים יקרים, הכשרתם דור חדש של לוחמים, תוך כדי עשייה מבצעית רחבה, כשהיחידה פרוסה בכל זירות המלחמה. קבוצת הבוגרים שיקבלו בעוד רגע את כנפי היחידה היא בדמותכם. מהיום בכל מקום שתפגשו את הקבוצה המופלאה הזו תראו בה קצת את עצמכם, וזה לכל החיים. ברוכים הבאים למשפחה החמה של יחידה 669. קחו את הרגע הזה, ניצרו אותו".

מפקד כנף 7, אל"ם ש' נאם בטקס: "לפני כשנה ושמונה חודשים התגייסתם ליחידה, עברתם מסלול הכשרה ארוך ומפרך שמטרתו להכשיר אתכם בצורה הטובה ביותר על מנת להיות לוחמי החילוץ הטובים ביותר. למדתם את המקצוע ובעיקר למדתם מהי אחוות לוחמים, רעות וצוות. סיכת הלוחם שתקבלו מבטאת את סיומו של פרק ההכשרה אבל בעיקר את האחריות שתשאו על כתפיכם. היום, אתם מצטרפים כלוחמים ליחידה בעלת מסורת ארוכת שנים".
"מפקדי ההכשרות, התגברתם על הקשיים והמורכבויות, חישלתם את הלוחמים. אנשי היחידה בסדיר ובמילואים, במהלך המלחמה יזמתם ועמדתם במשימותיכם באומץ רב. משפחות שכולות יקרות, משפחת 669 וכנף 7 תמשיך לחבק ולחזק אתכן תמיד. בוגרים יקרים, בכל יום שתכנסו ותעברו ליד קיר הנופלים, זכרו את הגיבורים ששילמו בחייהם בניסיון להציל חיים של אחרים. נמשיך לפעול בכל מקום שידרש מאיתנו. מחזור נ"ג - היו גאים בעשייתכם, גאה בכם וסומך עליכם".

מפקד יחידה 669, סא"ל א' אמר בנאומו: "היום אנו מציינים טקס סיום מסלול בתקופה היסטורית. עוד לפני קבלת הסיכה לקחתם חלק בפעילות המבצעית והפגנתם מקצועיות רבה. עבדתם קשה כדי להגיע לקו הסיום, דחפתם את עצמכם שוב ושוב לקצה גבול היכולת כדי להגיע לרגע הזה. אתם לא מצטרפים רק ליחידה - אתם מצטרפים למשפחה, משפחת 669 לדורותיה".
"משימתנו עדיין לא הושלמה. גם ברגעים אלו פועלים כוחות צה"ל בחזית ומסכנים את חייהם למען ביטחון מדינת ישראל, והם יודעים דבר אחד: שאם הם ייפצעו - יחידה 669 תגיע. נמשיך להציל חיים בכל מקום שבו נידרש. מחזור נ"ג ברוכים הבאים, אני מאמין בכם ואוהב אותכם. אחיי הלוחמים, בהצלחה".