מי יכול להתחסן במנה ה-3? ואיך קובעים תור?

צה"ל ממשיך במאמצי המאבק נגד הקורונה, והחל מהשבוע יחל חיל הרפואה לחסן את כל המשרתים במנה השלישית. כל הפרטים על הסבב השלישי של "לתת כתף"

31.08.21
גל רביבו, מערכת אתר צה"ל

במסגרת מבצע החיסונים הצבאי "לתת כתף", החל השבוע חיל הרפואה במתן מנת החיסון השלישית נגד הקורונה לכלל המשרתים, לרבות משרתים בגילאי 18-30. המהלך, הוכרז על רקע הרחבת גיל החיסון בישראל ובמטרה לשמור על כשירותו של צה״ל ומוכנותו המבצעית.

מי יכול לקבל את החיסון השלישי?

  • משרת שעברו חמישה חודשים לפחות מקבלת מנת החיסון השנייה.
  • מחלימים שלא חוסנו או כאלה שחוסנו במנת חיסון אחת בלבד לפני שחלו, ועברו 3 חודשים לפחות מזמן החלמתם. 
  • מחלימים שעדיין לא התחסנו.

איפה ומתי אני יכול להתחסן?

משרתים ביחידות קדמיות, גדודים ויחידות הכשרה, יקבלו את מנת החיסון במתחמים פנים-יחידתיים, ומועד החיסון יקבע על ידי מרפאת היחידה. כל הפרטים לגבי מיקום ומועד החיסון יועברו לחיילים דרך המפקדים.

משרתים ביחידות העורפיות יוכלו לקבוע תור לחיסון במרפאות אזוריות, באמצעות אפליקציית זימון התורים של חיל הרפואה בקישור הבא: https://torim.prat.idf.il .

לטובת המבצע הוקמו 72 מתחמי חיסון יחידתיים אשר משמשים את משרתי היחידות הקדמיות, הגדודים ויחידות ההכשרה, לצד עשרה מתחמים מרחביים נוספים, אשר ישמשו את משרתי היחידות העורפיות.

"יצאנו למבצע החיסונים כשבריאות המשרתים לנגד עינינו, במטרה לשמור על אחוזי חיסון גבוהים בצה"ל", אמר קצין הרפואה הראשי, תא"ל פרופ' אֵלון גלזברג, "אחוז גבוה של מחוסנים יביא למיגור התחלואה בצה"ל, יאפשר לנו להמשיך בשגרה לצד הקורונה, לשמור על כשירות, כוננות מבצעית מלאה ומוכנות לכל תרחיש. לצורך המבצע הוקמו עשרות מתחמי חיסון שיהיו פרוסים בצה"ל, במטרה להנגיש את החיסון למשרתים, ולסיים את המבצע באופן היעיל, המדויק והמהיר ביותר. מדובר באתגר גדול, אך אנחנו נכונים ורתומים לו".